💛

MĂ„ndag och man kan andas ut 😅
Haft jobbhelg blandat med nöjen bestĂ„ende av en kvĂ€ll pĂ„ stan i lördags med kollegor. Det om nĂ„t Ă€r vĂ€l friskvĂ„rd 😍

(null)

(null)

(null)

IgÄr tog jag och Anna emot en ljuvlig leverans pÄ jobbet. Barncancerfonden uppmÀrksammade kanelbullens dag och kom med tÄrtor och bullar i mÀngder till avdelningen
(null)
(null)

Jag har nu gjort mina fem veckor pĂ„ kirurgen och blivit erbjuden jobb nĂ€r jag tar examen. Wow. Tur att jag har ett helt Ă„r drygt pĂ„ mig att tĂ€nka..för det Ă€r inte ett enkelt val. Älskar barnkliniken, men kirurgen var verkligen helt fantastisk att vara placerad pĂ„. 
Detta skrev jag tydligen 5 oktober men publicerade aldrig, sÄ det fÄr vÀl lÀggas upp nu :)

Idag Àr det ju dock 23 oktober och jag har gjort min tredje vecka pÄ infektionsavdelningen. Mitt i en pandemi..
LĂ€rorikt och vĂ€ldigt nyttigt att fĂ„ jobba under dessa förhĂ„llanden. Men vad den hĂ€r hösten Ă€r utmamanande. Jag möter sĂ„ mĂ„nga patienter och blir sĂ„ engagerad. Önskar ibland att jag vore av hĂ„rdare virke och inte blev sĂ„ berörd. Fast jag antar att man kan se det frĂ„n tvĂ„ hĂ„ll, att det Ă€r bĂ„de en styrka och en svaghet att hela tiden vilja att alla ska mĂ„ sĂ„ bra som möjligt. Ibland fĂ„r Micke trösta mig nĂ€r jag kommer hem och nĂ„got trĂ„kigt hĂ€nt. DĂ„ sitter jag vid köksön med tĂ„rarna rinnandes och bara mĂ„ste fĂ„ slĂ€ppa ut lite av det jag varit vittne till eller varit en del av. MĂ„nar om sekretess, men utan detaljer och i stora drag mĂ„ste man Ă€ndĂ„ dela lite av det som pyr. Annars kan inte dem man lever med stĂ„ ut tror jag, för hur ska de dĂ„ fatta varför man ibland blir labil, frĂ„nvarande eller börjar grĂ„ta utan förvarning?  (null)

TvĂ„ utklĂ€dda killar befinner sig just nu pĂ„ föris och skolan. NĂ€sta helg smĂ€ller det ordentligt, men det blev en liten försmak idag. Älskar nĂ€r de Ă€r sĂ„ dĂ€r lyckliga och förvĂ€ntansfulla pĂ„ morgonen ❀❀❀



Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0